Daisypath Anniversary tickers

What The?

Dear blog,

Okay teman-teman hari ni aku nak kongsi satu information kepada korang semua tentang bahayanya contact lens, actually benda ni memang dah heboh dekat Facebook.com tapi pada yang belum lagi tau mengenai hal ni, soright-soright aku akan cerita mengenainya. Before aku nak memulakan entri aku ni, nak jugaklah aku bertanyakan khabar korang semua Hehehe, hi semua apa khabar? sihat? By the way Alhamdullilah lah kepada sesiapa yang sihat waalfiat tu, yang mana deman ke selesema ke aku harap korang cepat sembuh and and jangan lupa ye makan ubat? Amin.........

Okay lah, back to the story actually aku akan bagi kau orang semua tengok sekeping gambar disebabkan pemakaian contact lens. Pada aku bukan kerana murah atau mahalnya sesuatu contact lens yang menjadi punca utama perkara seperti ini terjadi, pada aku semuanya bergantung kepada sipemakai sendiri kan? Agaknye lahhh, itu pada pandangan aku ye? Tak tau lah pulak pada pandangan korang macam mana kan? :'3


Tengok gambar tu? Apa benda pertama yang terlintas diminda korang? Geli? Mual? Ngeri? Atau......? Hahhahahaha, ye ye aku admit tu semua. aku pun rasa benda yang sama bila tengok benda ni. Phewww. tapi nak buat cane entri tetap diteruskan. Okay benda ni actually terjadi apabila korang berada di tempat yang habanya tinggi, so that janganlah sesekali korang pakai contact lens masa tolong mak korang masak dekat dapur. Bahaya! Ingat tu okay? Ini untuk kebaikan korang.

Ini disebabkan kanta sentuh ini diperbuat daripada plastik, apabila korang berada di tetap suhunya tinggi kanta sentuh itu akan cair dan ianya akan menyelaputi korang punya kornea ini berkemungkinan korang akan buta kekal. Bukan tu je, sebenarnye dengan penggunaan contact lens tanpa penjagaan yang rapi pun boleh buat mata korang rosak, sebab tu sekarang ramai yang rabun kan? Hehehe, tak adalah gurau je. Okaylah korang sampai disini je lah aku punya entri. Hari pun dah makin gelap [Nak hujan agaknya] Soooo, aku nak pi tolong mak aku angkat baju dekat luar. Bye :-*